Jelentkezz
konzultációra
Sokan tévesen azt hiszik, hogy működési engedélyre van szükségük, de ez nincs így. A Vattacukor forgalmazás feltételei 2025 ben csupán azt követelik meg, hogy be kell jelenteni az önkormányzatnak ezt a tevékenységet. Éppen ezért hívják bejelentésköteles kereskedelmi tevékenységnek. Az online felületen való bejelentéshez egy egyszerű adatlap kitöltése szükséges, melyhez bizonyos egyéb dokumentumokat is mellékelni kell.
A személyzet számára alapvetően biztosítani kell WC-használati lehetőséget. Ha a vattacukros pult pavilonban található, akkor kötelező egy befogadónyilatkozatot kötni egy olyan hellyel, ahol a kollégák vagy te magad el tudsz menni WC-re. Ez a követelmény ugyanúgy vonatkozik az öltözőre is. A vendégek számára 10 főig egy WC-t kell biztosítani, de csak abban az esetben, ha ülési lehetőséget is biztosítunk nekik, de általában azért a vattacukor árusításra nem ez lesz a jellemző.
Minden munkaadónak kötelessége gondoskodni munkavállalói egészségéről, különösen a vendéglátóiparban, ahol kiemelten fontos, hogy az alkalmazottak egészségi állapota megfelelő legyen, és ne jelentsenek veszélyt a vendégek számára. Ezért elengedhetetlen, hogy minden alkalmazottat el kell küldeni egy foglalkozás-egészségügyi orvoshoz, hogy kiderüljön, nincs-e fertőző betegségük, és hogy alkalmasak-e a munkavégzésre. Minden cégnek szüksége van egy ún. foglalkozás-egészségügyi szolgáltatóra, ahol ezeket az egészségügyi vizsgálatokat elvégezhetik az alkalmazottak.
Ez a pont akkor érdekes számodra, ha van legalább egy bejelentett, vagy alkalmilag bejelentett embered. Tehát akkor is érvényes rád, ha valakit napi szinten egyszerűsített bejelentéssel foglalkoztatsz. Ebben az esetben munkahelyi kockázatelemzés nevű munkavédelmi dokumentációt kell elkészíteni, mely a munkavédelmi hivatal által ellenőrzött, és a munkavédelmi veszélyeket részletezi. Az 1991. évi munkatörvény írja elő ezt a kötelezettséget.
A kémiai kockázatelemzés akkor szükséges, ha vegyszereket vagy veszélyes anyagokat használsz, amelyek általában a takarítószereket is magukban foglalják. Ezt a kötelezettséget pedig a 2000. évi kémiai biztonságról szóló törvény írja elő.
Az ÁNTSZ már a múlté, helyét átvette az NNK, vagyis a Nemzeti Népegészségügyi Központ. Fontos megjegyezni, hogy már nem beszélhetünk feltétlen veszélyes anyag bejelentésről, hanem helyette egy tevékenység bejelentést kell tenni, amely során kötelező megadni a veszélyes anyagokat. Ez az egész folyamat egy bonyolult állami rendszerbe van ágyazva, ami sok időt és energiát emészt fel. Ne feledd, a megvédelek.hu segít! Ez a cikk is azért született, hogy megkönnyítse a teendőket!
Rengeteg tényezőt kell mérlegelned, és érdemes részt venni a konzultációnkon, ahol áttekinthetjük ezeket a kérdéseket. Például fontos döntés, hogy csak kint, szabadtéren vagy belső rendezvényteremben, csarnokban is kiszolgálod-e a vásárlókat.
Fedett helyszínen kiemelten fontos, hogy legyen legalább egy kézmosó, a higiéniai szabályok betartása végett. Az HACCP előírások minden egységben kötelezőek már 2004 óta, amióta beléptünk az EU-ba. Sokan tévesen azt hiszik, hogy ha letöltik a naplókat és kiteszik, már eleget tettek a Nemzeti Élelmiszerlánc-Biztonsági Hivatalnak, de sajnos az ilyen esetekben rendszeresen hívják őket, hogy nem sikerült megfelelni a követelményeknek.
A NÉBIH egy úgynevezett FELIR számot is kér, amivel minden élelmiszeres vállalkozásnak rendelkeznie kell.
Belső helyszínen egyéb dokumentumokra is szükség lehet, mint például rágcsálóirtásról szóló szerződés, hulladékelszállítási szerződés, vagy akár a szagelszívás. A törvény csak megfelelő szagelszívást ír elő, azaz, hogy ne károsítsd a környezetedet. Fontos figyelembe venni, hogy az elszívott levegő ne okozzon kellemetlenséget a körülötted élőknek. Ezekben az esetekben (belső térben) a tető fölé kell kivezetni az elszívott levegőt, vagy alkalmazhatók különböző technológiák vagy szagtalanító rendszerek is. 2022.06.01-től minden vendéglátó egységnek kötelező vendéglátó szoftverrel rendelkeznie, amit regisztrálni kell az állam felé.
Ezek az alapvető oktatások szigorúan kötelezőek, különösen figyelembe véve, hogy a munkavállalók nagy része, főként a fiatalok, gyakran nincsenek tisztában a veszélyhelyzetek kezelésének módjával. Gyakran előfordul, hogy csupán egy papírt aláíratnak velük, és ennyi volt az oktatás, de a gyakorlatban nem tudnák használni az abban leírtakat. Ebben a helyzetben egy online tűz- és munkavédelmi oktatási rendszer jelenthet megoldást, amely 8 videóból álló lényegi információkat nyújt, és generálja a szükséges naplókat is. Az első évben ez a szolgáltatás ingyenes az első két alkalmazottra a vállalkozók számára.
Ezek elengedhetetlenek, legyen szó kültéri-vagy beltéri üzemeltetésről, valamint évente felül is kell vizsgáltatni ezeket.
Ha bármi kérdésed van nyugodtan fordulj hozzánk!
Jelentkezz
online
konzultációra!