Hogyan adj nevet a vállalkozásodnak, hogy emlékezzenek rá? – Márkaépítés alapjai

Melyik fázisban vagy éppen?

 § Cégalapítás §

Egy vállalkozás indításakor rengeteg feladat zúdul ránk: megfelelő helyszín megtalálása, engedélyek ügyintézése, üzleti terv készítése, marketing. De ott lapul egy olyan kérdés is, ami elsőre talán egyszerűnek tűnik, de valójában az egyik legfontosabb: mi legyen a vállalkozás neve?
A jó név ugyanis nemcsak egy szó a cégjegyzékben. Ez az első benyomás, amit az ügyfelek kapnak rólunk. Ez jelenik meg a névjegykártyán, a weboldalon, a közösségi médiában, a reklámokban. Egy jó név megjegyezhető, bizalmat kelt és elindítja a márkaépítés folyamatát. Egy rosszul megválasztott név viszont könnyen feledésbe merülhet, vagy akár félreértéseket is okozhat.


Miért ennyire fontos a névválasztás?

Gondoljunk csak bele: amikor valaki pizzát rendel, sokkal könnyebben eszébe jut egy „Pizza Gyorsan” vagy egy „Pizza Neked”, mint egy általános „Kovács Bt.”. A név segít kitűnni a tömegből és megkülönböztetni magunkat a versenytársaktól.

Egy találó név:

  • Megjegyezhető – könnyen rögzül a vásárlók fejében
  • Egyedi – nem kevernek össze más cégekkel
  • Pozitív érzést kelt – bizalmat, profizmust, vagy éppen játékosságot sugall, de építhet egy kedves élményre is, amit mindenki ismer

Ha ügyesen választunk, a név már önmagában marketingeszközzé válik.

Tippek a jó vállalkozásnév megtalálásához

  1. Egyszerűség: Minél rövidebb és könnyebben kimondható, annál jobb. A túl hosszú, bonyolult nevek hamar feledésbe merülnek.
    Példa: Gondoljunk a világmárkákra: Apple, Nike, Google – mind rövid, csattanós.
  2. Relevancia: Jó, ha utal a tevékenységedre, de nem baj, ha kicsit játékos. Egy asztalosműhely lehet „Fakirály”, egy könyvelőiroda pedig „Számvarázs”.
  3. Egyediség: Mielőtt döntesz, érdemes rákeresned a neten és a cégjegyzékben, nehogy létezzen már hasonló név. Nemcsak jogi problémákat okozhat, hanem összezavarja az ügyfeleket/vásárlókat is.
  4. Célcsoport szem előtt tartása: Más típusú név illik egy fiataloknak szóló streetwear márkához, mint egy nyugdíjasokat kiszolgáló egészségügyi céghez.
  5. Teszteld a nevet! Mondd ki hangosan, mutasd meg a barátoknak, a családnak, vagy akár a leendő ügyfeleidnek, vásárlóidnak. Ha mosolyt csal az arcukra és könnyen megjegyzik, jó úton jársz.

Márkaépítés név nélkül nem megy

A név az első lépcső a márkaépítésben. Egy jó név mellé könnyebb logót tervezni is, könnyebb kommunikációt építeni, és sokkal gyorsabban alakul ki a vállalkozás saját „arca”. Gondolj rá úgy, mint a vállalkozásod alapkövére.

Hogyan segíthetünk mi neked ebben?

Sok kezdő vállalkozó azt hiszi, hogy a névválasztás után már minden sínen van, pedig a háttérben számos kötelező feladat vár rájuk. Ebben tudunk mi segíteni. Ugyan mi főleg munkavédelemmel és tűzvédelemmel foglalkozunk, azért sokkal több van a háttérben. Tanácsadással is segítünk a kezdő vállalkozóknak – például abban, hogyan érdemes elindulni, mire kell figyelni a cégalapítás során, és hogyan építhető fel egy biztonságos és fenntartható működés. Számos céggel dolgoztunk már együtt, és noha nem brandépítő cég vagyunk, tudunk segíteni a fontos kérdésekben.

Amiben számíthatsz ránk:

  • Munkavédelmi és tűzvédelmi tanácsadás – kötelező előírások, felülvizsgálatok, oktatások leszervezése, kivitelezése
  • HACCP és élelmiszer-biztonsági rendszerek – vendéglátósoknak, élelmiszeripari vállalkozásoknak a legfontosabb ennek a rendszernek a kiépítése
  • Kockázatértékelés – hogy a vállalkozásod mindig biztonságban működhessen
  • Tanácsadás indulóknak – mert tudjuk, hogy a vállalkozás indításakor minden apró segítség számít

Összegzés

A vállalkozás neve nem pusztán egy formai követelmény. Ez az első és legfontosabb üzenet, amit a külvilág felé közvetítesz. Egy jó név megkülönböztet, emlékezetessé tesz és megkönnyíti a márkaépítést.


Remélem hasznos volt számodra a „Hogyan adj nevet a vállalkozásodnak, hogy emlékezzenek rá? – Márkaépítés alapjai” című cikkünk. Ha még bizonytalan vagy a választásban, ne feledd: a Megvédelek.hu nemcsak a munkavédelmi kötelezettségekben áll melletted, hanem tanácsadással is segít, hogy vállalkozásod erős, biztonságos és sikeres alapokra épüljön.

 

 

Jelentkezz

online

konzultációra!

Minden üzletnyitás nagy feladat, de megéri! Segítünk benne!

Elkészített dokumentáció

Cég akiknek dolgoztunk