Jelentkezz
konzultációra

Az üzleti terv nem egy ijesztő, megközelíthetetlen dokumentum, hanem egy olyan útiterv, ami segít abban, hogy tisztán lásd, hova szeretnél eljutni a vállalkozásoddal, és hogyan fogsz odaérni.
Képzeld el, hogy autóval indulsz útnak egy számodra ismeretlen városba, de nincs nálad se GPS, se térkép. Előbb-utóbb biztosan eltévedsz. Az üzleti terv pontosan azt a térképet adja a kezedbe, amivel elkerülheted a fölösleges kerülőket, és sokkal nagyobb eséllyel (és gyorsabban) éred el a céljaidat.
Emellett az üzleti terv segít:
és önmagad számára is tisztázni, hogy az ötleted tényleg működhet-e a gyakorlatban
Az üzleti terv első része szóljon rólad és a vállalkozásodról. Írd le, ki vagy te, mi a fő tevékenységed, milyen terméket vagy szolgáltatást kínálsz, és miben különbözöl a versenytársaktól. Például: ha pizzériát nyitnál, akkor nem elég azt írni, hogy „finom pizzát készítek”. Inkább fogalmazd meg, hogy „gluténmentes és vegán opciókat is kínálok, mert a környéken nincs olyan étterem, ami erre figyelne”.
Egy jó üzleti terv tartalmaz piackutatást is. Ez nem feltétlenül jelent bonyolult statisztikákat. Elég, ha utánanézel, kik a versenytársaid, mennyiért dolgoznak, és milyen ügyfélkört céloznak meg. Gondold végig: kik lesznek a te ideális vevőid, és miért fognak téged választani? A megfelelő célcsoport kiválasztása nagyon fontos! Maradva a pizzéria témánál, elég nagy eséllyel nem a fogyókúrázó nők lesznek a célcsoportod (kivéve, ha egészséges, zöldségalapú pizzát is fogsz sütni), így a marketingedet is ennek megfelelően kell majd felépítened!
Ez az a rész, amitől a legtöbben tartanak, pedig nagyon hasznos. Számold ki, mennyibe kerül elindítani a vállalkozást (helyiségbérlés, eszközök, anyagok, engedélyek), és mennyi lesz a havi működési költséged. Ezután próbáld megbecsülni, mennyi bevételt érhetsz el. Nem baj, ha csak megközelítőleg tudsz számokat írni, de legyen reális! Ezen bármikor tudsz módosítani, és így a növekedésedet is nyomon követheted.
Nem elég, ha van egy jó terméked vagy szolgáltatásod – tudatnod kell a világgal, hogy létezel. Az üzleti tervben írd le, hogyan szerzed majd az ügyfeleidet: közösségi média, szórólapok, hirdetések, személyes ajánlások? Például egy fodrászat esetén sokszor a szép, megosztott Instagram-fotók vonzzák be a vendégeket. Azon is érdemes lehet elgondolkodnod, hogy mi a jövőképed? Mit szeretnél elérni 5-10 év múlva? Hol látod magad, és ehhez a jelenben milyen lépésekre van szükséged?
Minden vállalkozásban vannak buktatók. Fontos, hogy előre gondolj rájuk, és legyen „B” terved. Mi történik, ha kevesebb vevőd lesz, mint vártad? Vagy ha drágul az alapanyag? Ha ezekre a kérdésekre van válaszod, sokkal magabiztosabb leszel.
Ha úgy érzed, hogy az üzleti terv írása túl nagy falat, vagy szeretnél profi támogatást, akkor tanácsadással tudjuk segíteni vállalkozásod elindítását. Nemcsak abban segítünk, hogyan építsd fel a dokumentumodat, hanem abban is, hogyan alakítsd ki biztonságosan és fenntarthatóan a vállalkozásodat.
Hiszen a sikeres üzlethez nemcsak jó ötlet és üzleti terv kell, hanem munkavédelmi, tűzvédelmi és HACCP szempontból (ha élelmiszerrel fogsz foglalkozni) is rendben kell lenned. Mi ebben is partnereid vagyunk: segítünk eligazodni a szabályozások között, elkészítjük a szükséges dokumentációkat, és biztosítjuk a hátteret ahhoz, hogy te nyugodtan építhesd a vállalkozásodat.
Egy üzleti terv megírása elsőre ijesztőnek tűnhet, de valójában csak arról szól, hogy leírd az ötleted, a céljaid és a hozzá vezető utat. Nem kell tökéletesnek lennie – az a fontos, hogy legyen. Ha pedig elakadsz, a Megvédelek.hu csapata segít abban, hogy ne csak papíron legyen működőképes a vállalkozásod, hanem a gyakorlatban is.
Ne feledd: a jó üzleti terv nem korlátoz, hanem irányt mutat!
Jelentkezz
online
konzultációra!