Jelentkezz
konzultációra

Egyszerűen fogalmazva: az ügyfélprofil egy olyan részletes leírás, ami bemutatja a vállalkozásod célközönségét. Nem csak egy általános elképzelés arról, hogy „mindenki, aki szeretne spórolni” vagy „fiatal anyukák”. Az ügyfélprofil pontosabb képet ad: milyen életkorú az ideális ügyfeled, hol él, mi a foglalkozása, milyen problémákkal küzd, és mi motiválja a döntéseiben.
Képzeld el úgy, mintha egy kitalált személy lenne, akit részletesen bemutatsz: neve, élethelyzete, szokásai, félelmei, vágyai. Ez a „kitalált ügyfél” segít abban, hogy ne a levegőbe kommunikálj, hanem célzottan szólítsd meg azt a réteget, aki tényleg a vásárlód lehet.
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy azt gondolják: „Az én termékem mindenkinek jó lesz.” A valóságban viszont, ha mindenkit próbálsz megszólítani, senkit sem érsz el igazán. Például, ha egy éttermed van, teljesen másképp kell kommunikálnod a fiatal diákok felé, akik olcsó napi menüt keresnek, mint a családok felé, akik nyugodt, gyerekbarát helyet keresnek hétvégi ebédhez.
Az ügyfélprofil segít abban, hogy:
Ha ismered az ügyfeled problémáját, sokkal egyszerűbb olyan megoldást kínálni, amit valóban keres. Ez az alapja annak, hogy a vállalkozásod stabilan működjön.
Nem kell bonyolult dolgokra gondolni. Elég, ha néhány alapvető kérdésre választ adsz:
Nyugodtan szánj rá több időt, képzeld magad elé a vásárlódat, ha szeretnéd, akkor le is rajzolhatod. Mit visel? Hogyan reagálna, ha meglátná a termékedet / szolgáltatásodat? Milyen érzelmeket látsz rajta?
Ha ezekre a kérdésekre megvan a válasz, máris közelebb kerülsz ahhoz, hogy olyan ajánlatot és marketinget készíts, amire tényleg van kereslet.
A Megvédelek.hu nemcsak munkavédelemben és biztonsági megoldásokban tud támogatni, hanem tanácsadásban is a partnered lehet.
De nem állunk meg itt:
Az ügyfélprofil nem egy „extra dolog”, hanem egy alapvető eszköz. Ha tudod, kinek adsz el, könnyebben kommunikálsz, kevesebb pénzt pazarolsz el, és gyorsabban érsz el sikert.
Ne feledd: a vállalkozásod nem tud mindenkihez szólni, de nem is kell. Elég, ha megtalálod a saját közönségedet, és nekik adod a legjobb megoldást.
Jelentkezz
online
konzultációra!