Egy vállalkozás indításakor rengeteg feladat zúdul ránk: megfelelő helyszín megtalálása, engedélyek ügyintézése, üzleti terv készítése, marketing. De ott lapul egy olyan kérdés is, ami elsőre talán egyszerűnek tűnik, de valójában az egyik legfontosabb: mi legyen a vállalkozás neve?
A jó név ugyanis nemcsak egy szó a cégjegyzékben. Ez az első benyomás, amit az ügyfelek kapnak rólunk. Ez jelenik meg a névjegykártyán, a weboldalon, a közösségi médiában, a reklámokban. Egy jó név megjegyezhető, bizalmat kelt és elindítja a márkaépítés folyamatát. Egy rosszul megválasztott név viszont könnyen feledésbe merülhet, vagy akár félreértéseket is okozhat.
Miért ennyire fontos a névválasztás?
Gondoljunk csak bele: amikor valaki pizzát rendel, sokkal könnyebben eszébe jut egy „Pizza Gyorsan” vagy egy „Pizza Neked”, mint egy általános „Kovács Bt.”. A név segít kitűnni a tömegből és megkülönböztetni magunkat a versenytársaktól.
Egy találó név:
- Megjegyezhető – könnyen rögzül a vásárlók fejében
- Egyedi – nem kevernek össze más cégekkel
- Pozitív érzést kelt – bizalmat, profizmust, vagy éppen játékosságot sugall, de építhet egy kedves élményre is, amit mindenki ismer
Ha ügyesen választunk, a név már önmagában marketingeszközzé válik.
Tippek a jó vállalkozásnév megtalálásához
- Egyszerűség: Minél rövidebb és könnyebben kimondható, annál jobb. A túl hosszú, bonyolult nevek hamar feledésbe merülnek.
Példa: Gondoljunk a világmárkákra: Apple, Nike, Google – mind rövid, csattanós.
- Relevancia: Jó, ha utal a tevékenységedre, de nem baj, ha kicsit játékos. Egy asztalosműhely lehet „Fakirály”, egy könyvelőiroda pedig „Számvarázs”.
- Egyediség: Mielőtt döntesz, érdemes rákeresned a neten és a cégjegyzékben, nehogy létezzen már hasonló név. Nemcsak jogi problémákat okozhat, hanem összezavarja az ügyfeleket/vásárlókat is.
- Célcsoport szem előtt tartása: Más típusú név illik egy fiataloknak szóló streetwear márkához, mint egy nyugdíjasokat kiszolgáló egészségügyi céghez.
- Teszteld a nevet! Mondd ki hangosan, mutasd meg a barátoknak, a családnak, vagy akár a leendő ügyfeleidnek, vásárlóidnak. Ha mosolyt csal az arcukra és könnyen megjegyzik, jó úton jársz.
Márkaépítés név nélkül nem megy
A név az első lépcső a márkaépítésben. Egy jó név mellé könnyebb logót tervezni is, könnyebb kommunikációt építeni, és sokkal gyorsabban alakul ki a vállalkozás saját „arca”. Gondolj rá úgy, mint a vállalkozásod alapkövére.
Hogyan segíthetünk mi neked ebben?
Sok kezdő vállalkozó azt hiszi, hogy a névválasztás után már minden sínen van, pedig a háttérben számos kötelező feladat vár rájuk. Ebben tudunk mi segíteni. Ugyan mi főleg munkavédelemmel és tűzvédelemmel foglalkozunk, azért sokkal több van a háttérben. Tanácsadással is segítünk a kezdő vállalkozóknak – például abban, hogyan érdemes elindulni, mire kell figyelni a cégalapítás során, és hogyan építhető fel egy biztonságos és fenntartható működés. Számos céggel dolgoztunk már együtt, és noha nem brandépítő cég vagyunk, tudunk segíteni a fontos kérdésekben.
Amiben számíthatsz ránk:
- Munkavédelmi és tűzvédelmi tanácsadás – kötelező előírások, felülvizsgálatok, oktatások leszervezése, kivitelezése
- HACCP és élelmiszer-biztonsági rendszerek – vendéglátósoknak, élelmiszeripari vállalkozásoknak a legfontosabb ennek a rendszernek a kiépítése
- Kockázatértékelés – hogy a vállalkozásod mindig biztonságban működhessen
- Tanácsadás indulóknak – mert tudjuk, hogy a vállalkozás indításakor minden apró segítség számít
Összegzés
A vállalkozás neve nem pusztán egy formai követelmény. Ez az első és legfontosabb üzenet, amit a külvilág felé közvetítesz. Egy jó név megkülönböztet, emlékezetessé tesz és megkönnyíti a márkaépítést.
Remélem hasznos volt számodra a „Hogyan adj nevet a vállalkozásodnak, hogy emlékezzenek rá? – Márkaépítés alapjai” című cikkünk. Ha még bizonytalan vagy a választásban, ne feledd: a Megvédelek.hu nemcsak a munkavédelmi kötelezettségekben áll melletted, hanem tanácsadással is segít, hogy vállalkozásod erős, biztonságos és sikeres alapokra épüljön.