7320 – Piac-, közvélemény-kutatás

Ebbe a szakágazatba tartozik:

  • piackutatási tanulmányok készítése az áruk és szolgáltatások ismertségéről, értékeléséről és használatáról, a termékfejlesztésről és az árképzésről, a médiahasználatról, valamint a reklámok felidézéséről és hatásáról
  • közvélemény-kutatási tanulmányok készítése az életminőségről és az életmódról, a társadalmi részvételről és a politikai részvételről, a pártpreferenciáról és a választási magatartásról

Ebbe a szakágazatba tartozik még a piac- és közvélemény-kutatás tudományos célú elvégzése is:

  • kvalitatív és kvantitatív módszertani irányultság
  • reaktív és nem reaktív felmérési eljárások
  • kutatási adatok gyűjtése kérdezéssel, megfigyeléssel, méréssel és számlálással
  • személyes, postai, telefonos és online interjúk a kutatási adatok gyűjtése céljából

Nem ebbe a szakágazatba tartozik:

  • reklámozás, lásd: 73.1 alágazat
  • PR tevékenység, lásd: 73.30
  • telefonos interjúk készítése piac- és közvélemény-kutatási felmérésekhez szerződéses vagy díjfizetéses alapon, lásd: 82.20