73== – Reklám, piackutatás, PR-tevékenység

Ebbe az ágazatba tartozik a reklámkampány tervezése és megvalósítása, reklámok elhelyezése folyóiratban, újságban, rádióban, televízióban, interneten vagy egyéb médiában, valamint a megjelenési struktúrák és oldalak tervezése.

Ezeket a reklámtevékenységeket gyakran reklámügynökségek és médiaképviselők végzik.

Ez az ágazat magában foglalja a piac- és közvélemény-kutatást is, például a lakosság, valamint a különböző társadalmi-demográfiai és társadalmi-gazdasági csoportok gazdasági, társadalmi és politikai kérdésekkel kapcsolatos attitűdjeire, értékeire és viselkedésére vonatkozóan.

Idetartozik még:

  • PR- és kommunikációs tevékenység

Nem ebbe az ágazatba tartozik:

  • az olyan tevékenység, amelynek révén a bevétel reklámozásból származik, a tényleges tevékenység szerint kell besorolni, pl. reklámújság kiadása
  • reklámidő vagy reklámfelület értékesítése közvetlenül a reklámidő vagy a reklámfelület tulajdonosai (kiadók stb.) által, lásd a megfelelő tevékenységi szakágazatot