Palacsintázó nyitás feltételei 2024

Melyik fázisban vagy éppen?

 § Cégalapítás §

Olvasási idő: 4 minutes

Neked is összefut a nyál a szádban, ha egy jó lekváros vagy nutellás palacsinta jut az eszedbe? Te vagy az, aki órákon keresztül, megállás nélkül csak sütné a finom palacsintákat, és látod magad előtt, ahogy hosszú sorokban kígyóznak a pultod előtt az emberek, hogy a te finomságaidat vegyék meg?
Ha már régóta álmodozol arról, hogy megnyisd a saját palancsintázódat, de még csak a receptek születtek meg a fejedben, és azt sem tudod, hogy mi szükséges ahhoz, hogy megmutasd a kiváló sütőtudásodat a világnak, akkor a Palacsintázó nyitás feltételei 2024 cikkünk neked szól!
Sok éves tapasztalatunkkal segítünk neked a nyitási folyamatokban, legyen szó csak az információ átadásáról, vagy akár az ügyintézés terheinek átvételéről.
Először is egy gyors listát készítettünk neked, hogy mik a legfontosabb dolgok, amikkel rendelkezned kell, vagy gondolnod kell rá. Fusd át a felsorolás alatti résszel együtt! Érdemes akár ki is pipálni, hogy mi az, ami már megvan, amivel már nem kell foglalkoznod. Mi azért mindenképpen azt javasoljuk, hogy olvasd át a teljes, Palacsintázó nyitás feltételei 2024 cikkünket, hiszen itt részletezzük az egyes pontokat, és lehet találsz benne olyat, amire nem is gondoltál!

  1. Bejelentésköteles kereskedelmi tevékenység
  2. Kell pénztárgép
  3. Üzemorvos (1 fő alkalmazottól vagy alkalmilag bejelentett embertől)
  4. Munkahelyi kockázatelemzés (1 fő alkalmazottól vagy alkalmilag bejelentett embertől)
  5. Kémiai kockázatelemzés
  6. Egyéni védőeszközök juttatásának rendje (1 fő alkalmazottól vagy alkalmilag bejelentett embertől)
  7. Veszélyes anyagok bejelentése (tisztítószerek is annak számítanak)
  8. HACCP dokumentáció
  9. Érintésvédelmi minősítő irat | Érintésvédelmi felülvizsgálat
  10. Tűzvédelmi szabványossági felülvizsgálat | Erősáramú berendezések felülvizsgálata | Tűzvédelmi minősítő irat
  11. Tűzvédelmi oktatás
  12. Munkavédelmi oktatás
  13. Mentőláda
  14. Tűzvédelmi készülék (Poroltó)
  15. Táblák kihelyezése
    1. Kijárat
    2. Tűzvédelmi készülék jelzése
    3. Mentőláda jelzése
    4. Tűzeseti főkapcsoló jelzése
    5. Segélyhívó számok
  16. Egyéb dolgok, amiket ki kell helyezni: Vásárlók könyve, pénztárgép száma
  17. Zajkibocsátási határérték (ha zenét szolgáltatsz, akár rádió, háttérzene, stb.)

Hol és hogyan fogj neki?

Először is, gondold át, hogy hol szeretnéd forgalmazni az ízletes és ínycsiklandozó palacsintáidat, ugyanis a tevékenységedet a helyi önkormányzat felé be kell jelentened. Ez nem egyenlő a működési engedéllyel! Ha rendelkezel ügyfélkapus regisztrációval, akkor könnyedén meg tudod ezen az oldalon tenni a bejelentést https://epapir.gov.hu/, de ebben mi is segítségedre lehetünk, ha nem szeretnél ezzel bajlódni.
Ez a bejelentés egyébként arról szól, hogy ott fogod a palancsintázódat működtetni, azaz kereskedelmi tevékenységet fogsz folytatni. Ezt az önkormányzat feldolgozza, rögzítik a rendszereikben, és általában 30 napon belül ellenőrzik is személyesen, hogy minden megfelelően, a bejelentésben foglaltak szerint működik-e.

Pénztárgép

Ha kereskedelmi tevékenységet folytatsz, akkor mindenképpen szükséged lesz pénztárgépre. Lehet, hogy ezt mondanunk sem kellett volna, de biztos, ami biztos. Arra is figyelj, hogy jól látható legyen nemcsak a pénztárgép, de annak száma is.

Egyedül fogod vinni vagy lesz alkalmazottad?

Már az elején érdemes átgondolnod, hogy egyedül szeretnéd-e vinni a boltot, vagy szeretnél-e alkalmazottat. Ez több szempontól is fontos.

Egyrészt, ha lesz alkalmazottad (és az alkalmilag, egyszerűsített foglalkozással bejelentett munkavállaló is annak számít), akkor üzemorvosi vizsgálatra lesz szükségetek. Ugye ezt nem kell nagyon részleteznünk, hiszen élelmiszerrel fogtok dolgozni, így nagyon fontos, hogy egészségesek legyetek, és minden alkalmazottnak legyen érvényes foglalkozás-egészségügyi vizsgálata.

Másrészt, ha lesz alkalmazottad, akkor a munkaidőn belül te vagy a felelős az ő egészségi állapotáért is. Ehhez egy munkavédelmi szakemberrel kell egyeztetned, aki elkészíti a munkahelyi kockázatelemzést. Fontos, hogy erre szakosodott szakembert bízz meg ezzel a feladattal, hiszen ő fogja ezt szakszerűen összeállítani, amiben javaslatokat is fog tenni arra vonatkozóan, hogy mire kell figyelni a munkavégzéskor, hogy ne történhessen munkahelyi baleset.

Harmadrészt, – tekintettel arra, hogy élelmiszerrel fogsz foglalkozni, és emiatt is különösen fontos, hogy megfelelő tisztítószerekkel biztosítsd a higiéniás környezetet – kémiai kockázatelemzésre is szükséged lesz. Lehet, hogy ez újdonság lesz számodra, de törvényi előírás van arra vonatkozóan, hogy milyen tisztítószereket használhatsz, és ezt még az NNK-nak (Nemzeti Népegészségügyi Központ) is be kell jelentened, mert ezek az előírt tisztítószerek veszélyes anyagnak számítanak. Ha nem akarsz ezzel te foglalkozni, bízd ránk magadat, segítünk mindenben!

Végül, de nem utolsó sorban, a tűzvédelmi és munkavédelmi oktatás szigorúan kötelező lesz számotokra. Ne ijedj meg! Nálunk ezt egyszerűen meg tudjátok tenni, hiszen egy 8 videóból álló anyagot kell feldolgozni, amiben nagy segítséget nyújt az animált információátadás. A végén még generálható a szükséges naplózás is, így gyorsan túl is lehettek rajta, és mégis rendelkezni fogtok a szükséges tudással egy vészhelyzet esetén. Még egy jó hírünk van ezzel kapcsolatban! A szolgáltatás az első évben díjmentes az első két alkalmazottra nézve.

HACCP (az élelmiszerkereskedelem alapköve)

Ne aggódj, ha először találkozol ezzel a fogalommal A HACCP egy minőségbiztosítási rendszer, amelyet az Európai Unió tagságunk után kötelezővé tettek az élelmiszer kereskedelmi tevékenységekben. Elsősorban a potenciális veszélyek azonosítására és kezelésére összpontosít az élelmiszer-ellátási lánc minden szakaszában. Ennek célja az élelmiszerek és alapanyagok nyomon követése kezdve a termeléstől egészen a fogyasztásig, például palacsinta esetén a tejtermékek, tojás, stb. megfelelő hőkezelése, és megfelelő tárolása. Ennek részeként található meg az allergénanyag táblázat, folyamatirányítási kézikönyv is. De ide tartozik a veszélyelemzés, az önellenőrzési terv és a naplózás is. A rendszer teljes mértékben a vállalkozásodra lesz szabva, így semmi olyannal nem fogsz találkozni, ami teljesen idegen lenne a palacsintázód számára. Ha segítségre van szükséged ebben, és szeretnéd, hogy a folyamat még egyszerűbb legyen számodra, akkor szívesen átbeszéljük veled a részleteket egy ingyenes konzultáció keretében.

Érintésvédelem | Tűzvédelem

Akár saját palacsintázóról van szó, akár csak bérled a helyiséget vagy bódét / mozgóbódét mindenképpen szükséged lesz érintésvédelmi és tűzvédelmi szabványossági felülvizsgálatra! Utóbbival kvázi garantálod, hogy minimalizálva legyen a tűz kockázata, és ha már palacsinta sütésről lévén szó, az elektromos hálózatodat is felülvizsgáltatod, hogy ne érjen semmilyen meglepetés, amikor készíted a finomságokat. Ez nemcsak téged és a vásárlóidat védi, hanem az üzletedet is. Ezen tényleg ne spórolj, és csak olyan szakembert kérj fel erre a feladatra, akinek ehhez megvan a szükséges végzettsége és felhatalmazása. Hidd el, nem éri meg ezen spórolni! Súlyos büntetésekre számíthatsz, ha kiderül, hogy ez nincs meg, vagy nem olyan szakember csinálta meg, akinek van a felülvizsgálathoz képesítése. És ugye te sem szeretnéd, hogy egy elektromos vezeték miatt megsérüljön, vagy leégjen az üzleted. Ha nem ismersz ilyen szakembert, mi ebben is szívesen segítünk neked. Csapatunkban van erre specializálódott szakember.

A fentieken túl, az aktív tűzvédelem alapkelléke a tűzoltó készülék. Sokan azt gondolják, hogy ezt egyszer beszerzik, és készen vannak a feladattal. Azonban évente ezt kötelező felülvizsgáltatni, a fent említett szakemberrel. Írd fel magadnak, állíts be emlékeztetőt, ne felejtsd el!

Remélem a Palacsintázó nyitás feltételei 2024 cikkünk segítségedre volt, és most már jobban átlátod, hogy mire kell figyelni a nyitás és üzemeltetés során. Ha esetleg még van kérdésed, vagy szeretnéd átbeszélni szakemberrel az egyes pontokat, akkor írj nekünk, vagy csak kérj egy ingyenes konzultációt!

Ha bármi kérdésed van nyugodtan fordulj hozzánk!

Beszélnél valakivel a terveidről?

Jelentkezz online konzultációra! KATT IDE!

Küld el magadnak a cikket emailben

Jelentkezz

online

konzultációra!

Ha telefonálsz, úgy gyorsabban elérsz

Elkészített dokumentáció

Cég akiknek dolgoztunk