Jelentkezz
konzultációra
Vágjunk is bele!
Először is, a legfontosabb, hogy működési engedélyre nincs szükséged, viszont az önkormányzat felé be kell jelentened, hogy te egy koktélbárt fogsz nyitni. Ez jó hír, hiszen a működési engedélynél valaki dönt afelől, hogy megkapod-e az engedélyt, míg bejelentésnél nincs döntéshozó, azt automatikusan mindenki megkapja, de ettől függetlenül a törvényeknek itt is meg kell felelni.
A bejelentést az epapir.gov.hu oldalon tudod megtenni, ehhez ki kell töltened egy dokumentumot, és el kell küldeni annak a településnek a kereskedelmi osztályára, ahol a koktélbárodat szeretnéd megnyitni. Ahogy feldolgozták a bejelentésedet, akkor a jegyző értesíti a hatóságokat, és általában 30 napon belül ki is mennek a helyszínre ellenőrizni, hogy valóban minden a törvénynek megfelelően működik-e. Jó hír, hogy ha végig olvasod a Koktélbár nyitás feltételei 2025 cikkünket, akkor ebben minden szükséges információt átadunk neked, valamint csapatunk szakértői is segítségedre lesznek, ha egyéb kérdésed merülne fel.
2022-től vendéglátó szoftver is kötelező, ezt az önkormányzati regisztrációkor kérni is fogják.
A hatályos jogszabályok azt írják elő, hogy legyen szakirányú végzettséged neked vagy egy foglalkoztatottadnak. Mivel élelmiszeres vállalkozásról van szó, így sok fontos betartandó szabállyal fogsz találkozni, hogy ne mérgezd vagy betegítsd meg a vendégeidet!
Gondolom azt szeretnéd, hogy minél többen látogassák meg a koktélbárodat, így a vendégek részére 10 főtől 1 wc-t kell biztosítanod, ha ülőhellyel is kínálod őket (a bárszék is annak számít).
A személyzet részére szintén biztosítanod kell egy külön mosdó helyiséget, valamint öltözőt is.
Ne tévesszen meg az üzem szó, mert ez valójában a foglalkozás egészségügyi vizsgálatot jelenti. Évente egyszer el kell küldened az alkalmazottaidat erre a vizsgálatra. Ez különösen fontos a vendéglátás területén, mert ezzel kiszűrhetőek olyan betegségek, amelyek esetleg alkalmatlanná tennék a munkavállalót erre a tevékenységre (pl. fertőzések, allergia, stb.). Az egészségügyi kiskönyvről se feledkezz meg, mert enélkül nem dolgozhatsz ilyen területen!
Ha van akár csak egy bejelentett vagy alkalmi munkavállalód, akkor a te kötelességed, hogy ne történjen munkabaleset. Ehhez a munkahelyi kockázatelemzés nevű dokumentációra lesz szükséged, amiben fel vannak sorolva a munkával kapcsolatos veszélyek, ajánlások a munkavégzéssel kapcsolatban. Ezt a dokumentációt csak szakember készítheti el, és nem is érdemes ezzel szórakozni, mert a munkavédelmi hatóság ezt bármikor ellenőrizheti.
Ezen kívül még kémiai kockázatelemzésre is szükséged lesz, hiszen mosogatni és takarítani biztosan fogsz, és ehhez megfelelő takarítószereket fogsz használni, ami kellő mennyiségű fertőtlenítőt fog tartalmazni, és megfelel az előírásoknak.
Az OTSZ (Országos Tűzvédelmi Szabályzat) tűzvédelmi szabályzatot ír elő, ha 50 bejelentett vagy alkalmilag bejelentett munkavállalód van, téged is beleértve. Ez a dokumentum akkor is szükséges, ha 50 ember befér és le is tud ülni a koktélbárban. Utóbbi mellett kiürítés számítás is fog kelleni, valamint tűzriadó tervvel is rendelkezned kell.
Azt már mondanunk sem kell, hogy poroltó készüléket is be kell szerezned, de talán az nem annyira evidens, hogy ezt szintenként kell biztosítanod. Tehát, ha mondjuk kétszintes koktélbárat tervezel, és ezen kívül a pincében szeretnéd tárolni a raktárkészletedet, akkor három tűzoltó készülékre lesz szükséged.
Fontos! Ha bérled a helyet, vagy akár a sajátod, az elektromos hálózatot mindenképpen ellenőriztesd le egy erre specializálódott szakemberrel! Csapatunkban is van erre szakosodott emberünk, így mi is szívesen segítünk neked ebben is! Egyébként ezt hivatalos nevén érintésvédelmi minősítő iratnak vagy érintésvédelmi dokumentációnak is nevezik, szóval ezzel kell majd rendelkezned.
Azért, hogy egy esetleges éles helyzetben a legjobban tudjatok reagálni a kialakult helyzetre, na meg azért is, mert kötelező, tűzvédelmi oktatásban kell részesülnötök. Ezt nálunk online el tudjátok végezni a munkavédelmi oktatással együtt. Ráadásul első évben 2 főig ingyenes.
A Koktélbár nyitás feltételei 2025 alapfeltétele a HACCP kézikönyv, más néven élelmiszer biztonsági kézikönyv. Mivel italt fogsz forgalmazni, ezért ez kötelező számodra! Ez kifejezetten a vállalkozásodra lesz szabva, és arról szól, hogy higiénikusan kezeled és tárolod az italokat, esetleg ételeket (ez a csomagolt chipsre is vonatkozik). Ezt a Nemzeti Élelmiszerlánc-Biztonsági Hivatal (NÉBIH) ellenőrzi.
Az éjszakai nyitva tartás is egy sarkalatos pont lehet, ha pedig Budapesten szeretnéd megnyitni a koktélbárodat, akkor számíts arra, hogy nem lesz egyszerű a folyamat. Nyugi! Sok éves tapasztalatunkkal ebben a folyamatban is segíteni tudunk. A lényeg, hogy ezt külön kérelemként kell az önkormányzat felé benyújtani.
Az alkoholforgalmazást sokan engedélyköteles tevékenységnek gondolják, de erre nincs szükség, csupán a cikk elején leírt bejelentésnél fel kell ezt is tüntetni az önkormányzat felé.
A zenehallgatással kapcsolatban is szükséged lesz egy bejelentésre az önkormányzathoz, mégpedig a zajkibocsátási határérték miatt, illetve a jogtiszta zenelejátszás miatt az Artisjus-al is fel kell venned a kapcsolatot.
Ha bármi kérdésed van nyugodtan fordulj hozzánk!
Jelentkezz
online
konzultációra!