Jelentkezz
konzultációra
Nézzük is meg ezeket:
Az Élelmiszer jellegű bolti vegyes kiskereskedelem a 4711 TEÁOR szám alatt fut.
Ebbe a szakágba tartoznak:
TEÁOR szám alapján engedély és bejelentés köteles tevékenységnek minősül, így ezt mindenképpen intézd el! Ha a boltodban fogsz forgalmazni takarítószereket is, akkor ezek kémiai veszélyes anyagok, így innentől kezdve már kötelező a működési engedély is.
A 48/2013. (XI.15.) NGM rendelet rendelkezik a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásról. Ezt kiegészíti az 1. számú melléklet, melyben megnevezésre kerülnek a „Nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel eleget tenni kötelezettek köre”, mely alapján:
„Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdésében foglalt feltétel teljesülése hiányában nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel tehetnek eleget az alábbi adóalanyok, illetve üzletek:
tevékenységet folytató valamennyi adóalany, üzlet, mozgóbolt…”
A fent leírtak alapján, mivel az élelmiszer jellegű bolti vegyes kiskereskedelem a 4711-es számon van nyilvántartva, így erre a vállalkozásra vonatkozik a nyugtaadási kötelezettség.
Munkahely kockázatelemzés akkor szükséges, ha van állandó alkalmazottad, de akkor is kötelező, ha csak egyszer-egyszer alkalmazol valakit. Ebben az esetben munkahelyi kockázatelemzés nevű dokumentumra lesz szükséged, melyet szakember tud elkészíteni. Mi is tudunk neked ebben segíteni! Ez egyébként arra szolgál, hogy összefoglalja, hogy milyen munkahelyi veszélyek lehetnek, és a munka végzéséhez utasításokat rögzít, hogy ne történjen semmilyen baleset és a dolgozóknak se legyen semmilyen egészségügyi károsodása. Itt olyanokra gondolhatsz például, hogy javaslatot adhat arra vonatkozóan, hogy a pultod milyen magas legyen ahhoz, hogy ne szenvedjen senki gerincsérülést a tartós görnyedéstől. Ez téged is véd és a munkavállalót is.
Élelmiszerüzlet lévén takarítanod kell majd, és a termékekre tekintettel olyan takarítószereket fogsz használni, amiben van fertőtlenítő anyag, így kémiai kockázatelemzésre is szükséged lesz.
Az előírt tűzvédelmi és munkavédelmi szabályoknak minden esetben meg kell felelni. Ezért mindkét oktatás kötelező, ha legalább egy bejelentett vagy alkalmilag bejelentett dolgozód van.
Érintésvédelmi felülvizsgálat és tűzvédelmi szabványossági vizsgálat is szükséges, attól függetlenül, hogy hozzányúlsz-e az elektromos hálózathoz, vagy sem, mondjuk egy bérleményben. Ez a te felelősséged, nem azé, akitől bérled a helyet. Ezeket manapság egyébként már inkább villamos biztonsági felülvizsgálatnak nevezik. Ennek az a lényege, hogy egy képzett szakember felkeresi az üzletedet, és megállapítja, hogy nincs-e semmilyen elektromos kockázat vagy tűzveszély. Arra viszont mindenképpen ügyelj, hogy csak olyan szakembert válassz erre a feladatra, aki kifejezetten erre specializálódott, és több éves tapasztalattal rendelkezik.
Gondolom azzal tisztában vagy, hogy poroltó készülékkel rendelkezned kell. Azonban azt már nem biztos, hogy tudtad, hogy hiába kicsi az üzleted, ha rendelkezel galériával vagy pincével, akkor szintenként szükséges a tűzoltó készülék kihelyezése. Ennek rettentő egyszerű magyarázata van: ha tűz üt ki bármelyik szinten is, ne kelljen szaladgálni a poroltóért, hanem rögtön legyen kézközelben, hogy minél gyorsabban el lehessen kezdeni az oltást.
Mivel élelmiszerrel fogsz foglalkozni, ezért szükséged lesz a HACCP minőségbiztosítási rendszerre. Ez az EU-s csatlakozásunktól kezdve kötelező, és a NÉBIH (Nemzeti Élelmiszerlánc Biztonsági Hivatal) ellenőrzi. Ne ijedj meg! Ha megérted a logikáját, akkor látni fogod, hogy arra szolgál, hogy mikrobiológiai szinten is megfelelő eljárásmódok legyenek, és még véletlenül se történjen mérgezés vagy fertőzés. Ez biztosítja, hogy az egyes élelmiszerek és alapanyagok követhetőek legyenek, például megfelelően legyenek hűtve, tárolva. Szerintem neked is és a vásárlóid szempontjából is fontos, hogy megbízható termékeket kapjanak, és visszatérjenek hozzád. Ugye te sem szeretnél lejárt vagy megromlott árut vásárolni máshol?
Ebbe a rendszerbe beletartozik többek között a HACCP folyamatirányítási kézikönyv, veszélyelemzés, önellenőrzési terv, allergén anyag táblázat, naplózás stb. Ez minden esetben rá van szabva egyedileg a vállalkozásra, de tudunk ebben is segíteni! Az ingyenes konzultáción átbeszéljük, és leegyszerűsítjük neked ezt a folyamatot.
FELIR számot is kérni fog tőled a NÉBIH, ezzel minden élelmiszeres vállalkozásnak kötelező rendelkeznie. Ez is arra szolgál, hogy a hatóság és a fogyasztók is meg tudjanak győződni arról, hogy a vállalkozásod jogszerűen működik-e.
Ha bármi kérdésed van nyugodtan fordulj hozzánk!
Jelentkezz online konzultációra! KATT IDE!
Jelentkezz
online
konzultációra!