Edzőterem nyitás, konditerem nyitás feltételei 2022

Szerző: | 2022. 01. 08. | Blog, Üzletnyitás

Olvasási idő: 4 minutes

Elsősorban nagy gratulációm, ha nyitni akarsz egy termet. A Edzőterem nyitás, konditerem nyitás feltételei 2022 mostani cikkünk arra fókuszál rá, hogy engedélyekkel és törvényi előírásokkal kapcsolatban minek kell megfelelni, ha edzőterem nyitás vagy konditerem nyitás előtt vagy!

 

Szeretném itt a legelején leszögezni, hogy teljesen mindegy, hogy Kft., Bt., Zrt., vagy Egyéni vállalkozóként (EV.) nyitod meg a termet. A Edzőterem nyitás, konditerem nyitás feltételei 2022 cikkben minden infót megkapsz, ami számít!

Ugyan úgy vonatkoznak rád szabályok. 

Sokan vannak abban a tévhitben, hogy a KATA-s egyéni vállalkozóra semmi nem vonatkozik, de az az igazság, hogy az ugyan úgy egy vállalkozási forma csak az adóneme KATA, ami annyit tesz, hogy az adód havonta egy sokkal egyszerűbb konstrukcióban fizeted be, mint a többi vállalkozási formával. Ugyan ez vonatkozik betéti társaságokra, akik KATA-s adózási formát választottak.

Röviden ha nem akarod elolvasni a cikket:

  1. Munkahelyi kockázatelemzés
  2. Kémiai kockázatelemzés
  3. Veszélyes anyagok bejelentése (Tiszító-, fertőtlenítőszerek jellemzően)
  4. Tűzvédelmi szabályzat 
  5. Kiürítés számítás
  6. Menekülési irányjelek
  7. Poroltó (szintenként, jelölni kell)
  8. Üzemi I-es elsősegélydoboz (a kocsiból nem jó)
  9. Érintésvédelmi dokumentáció
  10. Tűzvédelmi szabványossági dokumentáció (elektromos hálózatra)
  11. Önkormányzati bejelentés (nem működési engedély)
  12. HACCP (élelmiszer biztonsági kézikönyv)
  13. Tűzvédelmi, munkavédelmi oktatás
  14. Pénztárgép
  15. GDPR
  16. Kamera szabályzat és tájékoztató
  17. Biztosítás

A felsorolás összes részére nem tér ki a cikk, csak amivel mi foglalkozunk. De minden másra van stratégiai partnerünk, akik nagyon normálisak és korrektek, így nem kell máshoz fordulni és sok időt eltölteni a keresgetéssel.

Legelső lépés, hogy mérlegeljünk, mert egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora ez az edzőterem és az se mindegy, hogy a kondibérlet eladásán kívül mit szeretnél még értékesíteni.

A fontos kérdések:
Hány ember lesz bejelentve?(akár napi bejelentéssel is, az is számít!)
Hány ember fér be a konditerembe, ha telt ház lesz?
Fogsz e valamit forgalmazni? (italporok, üdítő, kávé, shake-ek..stb)

Lesz alkalmazottad?

Az első kérdésre válaszolva, ha lesz bárki is, aki neked dolgozik és nem egy másik egyéni vállalkozó, akkor felelősséggel tartozol az ő egészségi állapotáért munkaidőben. Na ez nem azt jelenti, hogy ki kell párnázni az illetőt és a fejére kell adni egy bukósisakot, hogy ne legyen semmi baja, hanem alapvető intézkedéseket kell tenned, hogy a munkaidőben ne érhesse egészségügyi károsodás.

Ezért csináltatnod kell, egy munkahelyi kockázatelemzést, amit csak szakemeber tud elvégezni.

Adnod kell neki munkacipőt, amit hivatalosan úgy hívunk, hogy egyéni védőeszközök, ehhez is van egy dokumentáció, mert ezt is csak munkavédelmi szakember készítheti.Mi ezt úgy hívjuk, hogy munkahelyi rendelkezések.
El kell küldened dokihoz, hogy megcsinálják az alkalmassági vizsgálatot.
Ezek kötelező dolgok és a munkavédelmi hatóság ellenőri meglétüket.

Természetesen dönthetsz úgy is, hogy nem lesz munkavállalód de a sokadik ilyen teremnyitás után az a tapasztalatom, hogyha jól mennek a dolgok, akkor úgy is lesz. Viszont, ha mégsem ezek nem kellenek de mivel tisztítószereket azaz fertőtlenítőszereket úgy is használtok, ezért kelleni fog egy kémiai kockázatelemzés, amit szintén csak munkavédelmi szakember végezhet el.

Ezeket a veszélyes anyagokat be kell jelenteni az NNK-nak, amit régen úgy hívtak, hogy ÁNTSZ, de ugye az már átalakult NNK-vá. (Nemzeti Népegészségügyi Központ)
Ezt egyébként egy végtelen bonyolult rendszerbe kell felvinni online, de persze tudunk benne segíteni.

Hányan fognak beférni?

A második kérdéskör:
Ha már megvan a hely a második dolgod, hogy számold meg, ha telt ház lesz hány ember fér be.
50 alatt vagy felett (ott dolgozókkal együtt)? 5 alkalmazott lesz ott vagy sem?
Ez azért fontos, mert 5 fő ott dolgozó embertől már kelleni fog egy tűzvédelmi szabályzat, de ha 50 ember lesz ott, kelleni fog egy kiürítés számítás is, amit a katasztrófavédelem fog ellenőrizni.

Ha már tűzvédelem!
A kijáratot és a menekülési jeleket mindenképpen ki kell tenni így is úgy is!
És a poroltókat is jelölni kell. Poroltók minden szintre kellenek, ha esetleg többszintes a hely. Minden ilyen tábla fluoreszkálósnak kell lennie, hogyha tűz van és elmegy az áram esetleg a sötétben is tudják az emberek, hogy merre kell menni.
Nem is gondolnád hány embert mentett már eddig meg ez a cucc! 🙂

Szeretnél valamit értékesíteni?

Hogyha fogsz valamit forgalmazni, mert ez is jellemző a termeknél.
Ha forgalmazni fogsz valamit, akkor azt az önkormányzatnak be kell jelenteni, ez az úgynevezett bejelentésköteles kereskedelmi tevékenység folytatása. Azzal nem akarlak untatni, hogy ez mit is jelent pontosan, de azt igen, hogy működési engedély NEM kell, hanem csak be kell jelenteni az önkormányzatnak, hogy te ott kereskedelmi tevékenységet fogsz folytatni. amiről ők küldenek egy papírt, hogy ok vették, és nyilvántartásba vesznek! Ilyenkor szólnak is a szakhatóságoknak, hogy ki kell menni majd utólag és ellenőrizzenek, hogy a törvénynek megfelel-e az edzőtermed.
Itt teljesen mindegy, hogy rágót vagy pólót vagy energiaszeletet vagy shake-et fogsz eladni, de akkor is szükséges.

Ha ez megvan, akkor tudnod kell, hogy aki élelmiszert forgalmaz, akár üdítőről van szó vagy táplálékkiegészítőről, kell neki egy élelmiszer biztonsági rendszert működtetni, azaz HACCP-t. Ez egy angol mozaik szó, amit mindenkinek kell működtetni, aki forgalmaz bármilyen csomagolt vagy nem csomagolt élelmiszert egészen a termelőtől a gyártótól olyan termeken át, akik árulnak valamit, ami élelmiszernek mondható.
Ezt a NÉBIH ellenőrzi egyébként.

Elektromos hálózat?

Mivel lesz egy konditermed és emberek fognak azokkal a gépekkel edzeni, az egész helyre csináltatni kell egy elektromos felülvizsgálatot, amit érintésvédelmi felülvizsgálatnak (ÉV) és tűzvédelmi szabványossági felülvizsgálatnak nevezünk (EBF).
Na ez azért kell, hogy a helyen senkit ne tudjon megrázni az áram és az elektromos hálózatod ne tudjon kigyulladni. Ezt a munkavédelem is és a katasztrófavédelem is ellenőrzi egyébként. Ez minden esetben a cégnév vagy egyéni vállalkozó esetén az egyéni vállalkozó vagy cégnév nevére csinálják, így, ha bérled a helyet ha nem a te felelősséged nem aki kiadja!

Tűzvédelmi, munkavédelmi oktatás ami nem rém unalmas 🙂

Utoljára hagytam, hogy aki ott dolgozik annak kéne tűz és munkavédelmi oktatás. Ha azt gondolod, hogy ez rém unalmas és senkinek nincs hozzá kedve, akkor igazából teljesen egyet kell, hogy értsek veled, viszont a Megvédelek.hu-nál van egy olyan online tűzvédelmi és munkavédelmi oktatási rendszer, ami animált, nincs benne törvény, nem unalmas és olyan közérthető, amilyen ez a cikk is akart lenni. Ez egy új generációs oktatási rendszer, amit egyébként 2 főig ingyen adunk, hogy ki tudd próbálni.

Remélem tudtam segíteni.

 

Fontos, amit fent leírtam, természetesen mindent megtudunk csinálni neked és mindenre megvan a szakemberünk is így baromi sok időt tudunk neked spórolni, amit a hivatalokba kéne töltened ahol vagy megmondják az információkat vagy pinpongoznak veled pár napig!

Ha van még bármi kérdésed, írd meg a számod és a kérdéseid, és segítünk!

Hasznos volt számodra ez a tartalom?

Kérdésed van?

Jelentkezz ingyenes online konzultációra!

Jelentkezz

ingyenes

online

konzultációra!

Kérlek ezeket pipáld ki

10 + 4 =

Ha telefonálsz, úgy gyorsabban elérsz

06209648811

info@megvedelek.hu

Elkészített dokumentáció

Cég akiknek dolgoztunk

Call Now Button